TV: Följ debatten om publicister till salu här

Av: Administratör 14 oktober 2013

 

Var går gränsen mellan journalistik, information och reklam?
Poddradion spränger inte bara gränserna för hur en talk show eller ett intervjuprogram kan se ut.
De utmanar även reklamradions jinglar och reklamsnuttar när Alex & Sigge, Filip och Fredrik och Värvets Kristoffer Triumf själva sitter och pratar till lyssnarna om diverse produkters förträfflighet.
Går det att behålla integriteten när man samtidigt agerar dammsugarförsäljare?

I panelen bland andra:
Kristoffer Triumf, mannen bakom Värvet, Skandinaviens största intervjupodcast
Martin Jönsson, bitr programdirektör på Sveriges Radio, ansvarig för utveckling och strategi för SR:s poddradio
Caroline Ringskog Ferrada-Noli, driver med Liv Strömquist podden En varg söker sin pod
Lennart Ekdal, journalist och programledare i webb-tv hos Aftonbladet och Handelsbanken EFN

Debatten börjar 19.00.

Bli medlem i Publicistklubben

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.