PK-DEBATT: Facebook-bossarna krävs på svar
ev. bild
Facebook möter publicisterna
Vän eller fiende? Facebook är en enorm maktfaktor som har förändrat medielandskapet för alltid.
Samtidigt har företaget varit nästintill omöjligt att ansvarsutkräva för journalister - anonymt, undvikande och obenäget att svara på frågor. Men ett allt mer pressat Facebook har tvingats ta kliv fram i offentligheten.
Sverige-chefen Sam Rihani, policyansvarig Janne Elvelid och chefen för mediesamarbeten John Severinson kommer till Publicistklubben på måndag.
På scenen möter de två av Sveriges vassaste publicister: Karin Olsson, kulturchef och stf utgivare Expressen, och Jan Helin, mediedirektör SVT.
Facebook kommer att bli grundligt utfrågade, från scenen och, hoppas vi, från publiken.
Erik Wisterberg, reporter på Breakit som bevakat Facebook i många år har laddat upp med en rad frågor till Facebooks Sverige-chef.
Debatten leds som vanligt av Publicistklubbens ordförande Robert Aschberg.
Missa inte en unik chans att grilla Facebook-cheferna.
Kom till Södra Teatern på måndag 11 november. Dörrarna öppnar 17.30, debatten börjar som vanligt 18.30.
Vad skulle du vilja ha svar på? Skicka gärna in din fråga till oss. Mejla anna.gullberg@publicistklubben.se eller kontakta oss via vår Facebooksida: www.facebook.com/publicistklubben
Kan du inte vara på plats? Vi livesänder debatten på Publicistklubbens hemsida www.publicistklubben.se och på Facebook.
Ps. Hungrig efter jobbet? Södra Teatern har tagit fram ett erbjudande för Publicistklubbens medlemmar, serveras i båda barerna:
Soppa med bratwurst, potatis och lök (Veganalternativ finns)
Soppa och bröd 75 kr
Med en öl 124 kr
Med ett glas vin 158 kr
Varmt välkomna!
Publicistklubben Stockholm
Bli medlem i Publicistklubben
Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.